En våd tur

Jeg kan kan ikke løbe om morgenen. Kroppen skal i gang først. Jeg har også hørt at kroppens adrenalin niveau er lavere når man sover. Det hænger i hvert fald fint sammen med at jeg først  efter nogle timer kan kan komme ud og få pulsen op.

.Jeg har havde planlagt en ½ maraton i dag søndag. Der er lovet regn, og den kommer et par timer tidligere end jeg havde håbet. Så da kroppen er er klar, er himlens sluser det også, og det begynder at regne. To timer i regnvejr. Det er ikke lovende. Så dagens distance er mere mental træning end sidste løb i regnvejr.

Da turen starter, følges vejrtrækningen desværre ikke så fri. Det er lidt bedre end sidste lange tur for 4 dage siden, men jeg bruger kræfter på at trække vejret.  Et egentligt anfald er dog ikke under opsejling. Så jeg løber, og bliver gennemblødt. Det regner hele vejen rundt på turen, der foregår i Kulhuse. I sommerhusområde og i Nordskoven. Kuperet terræn. Lige som sidst, bliver vejrtrækningen mere fri ved ca 10 km, og resten af turen er der ikke problemer med den.
Mentalt tænker jeg på min temperatur. Jeg fryser ikke, kan mærke ben og fødder er varme. Men huden er kold. Det blæser, og meget af turen er i modvind, det afkøler. Der dukker billeder op fra en tv-udsendelse aftenen før, om Ismanden (en englænder), der svømmer 1000 m kun iført badebukser og svømmehue, både ved Antarktis og ved Nordpolen. Billedet af hvordan han fryser når han kommer op af vandet efter 30 min i 0 grader koldt vand, dukker op på nethinden.
Sådan går det ikke mig, jeg holder varmen. Løbeturen fuldføres, tiden er 30 sekunder langsommere per km end 4 dage før. Det er muskeltræthed, ikke vejrtrækningens skyld.  Det er rigtigt rart at vide

Samlet antal trænings kilometer 89,7

Motivation: Næsten helt i top.

0

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.