De sidste løbe strategier indarbejdes

Vi er på vej i flyveren. Der er ikke mere træning. Kun en enkelt lang løbetur er der tilbage, sammen med 5500 andre, hvoraf de 48 er danskere. Der er nu to dage til løbet.
Ialt er det blevet til 315 trænings km, hvoraf  har 5 ture har været ud over de 20 km. Det er gået påfaldende problemfrit, bortset fra den længste tur, som jeg tidligere har skrevet om.

Astmaen går det bedre med. Jeg ved ikke helt hvorfor. Ved hver løbetur, er der fortsat ligesom et antræk til, at et anfald vil starte, efter mellem 1 og 3 km løb. Men det bliver ikke til mere, og resten af turen forløber vejrtrækningsmæssigt uden problemer. Det er en stor ændring i forhold til starten af træningsperioden.

Strategien i forhold til opbyggelse af muskelstyrke, har været en relativ lang periode med kortere løb.  Så de sidste 14 dage har den stået på restitueringsløb. Den længste har været på 9 km. De sidste 9 dage max 5. En enkelt af dem har haft den sidste km som tempo,  km tiden blev på 5.05 min.
Det har været lidt kedeligt, ikke noget at sætte sig op til, blot nedtrapning.
Det positive er så at ømheden i højre lår er væk, at jeg er ved at finde mig rigtig godt tilpas i de nye sko, og ømheden under venstre trædepude  er blevet mindre. Jeg håber at det også har givet pote i forhold til muskel restituering og opbyggelse af glukosedepoterne i musklerne. Det er første gang nedtrapningen i km har fundet sted over så lang tid.

Kostmæssigt prøver jeg det Ungarske køkken idag, og fredag er det letomsættelige kulhydrater. Ikke noget med en masse tung mad i maven op til løbsstart.
Pasta fungerer godt, med grønsager og noget bacon/pølse til at give smag. Spagetti Cabonara er vi glade for. På løbsdagen er et ligeledes let morgenmad med frugt. Frugt spiser jeg også op til løbet starter. Bananer og æbler fungerer fint.

På grund af de sidste 12 dages korte løb, har det været småt med sejrene. Mentalt har det givet sig udslag i en lidt kedelig stemning til løbet. Det er ved at vende nu. Der er løbere i lufthavnen og med flyet. Jeg kan mærke at den særlige stemning op til et marathon er ved at indfinde sig igen. Og benene føles stærke.

0

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.